Аналітика

Бізнес за франшизою: легко і швидко або дорого і складно?

  • 0
  • 0

Редакція нашого журналу продовжує вивчати найкращі ідеї для початку власного бізнесу і ділитися ними з читачами. Не так давно ми вже торкалися цієї теми на сторінках видання Lawyers Daily, і вирішили повернутися до неї ще раз, приділивши більше уваги деталям.

Сьогодні ми пропонуємо поговорити про бізнес за франшизою, зробивши короткий огляд вітчизняного ринку і склавши перелік найуспішніших франшиз на території України.

Отже, франчайзинг – приклад успішної бізнес – моделі, яка дозволяє, не ризикуючи, швидко розвивати власну справу. У будь-якому разі, такою є офіційна позиція тих, хто скористався вищезгаданою ідеєю і зважився інвестувати у франшизу.

Серед головних недоліків – порівняно високий поріг виходу на такий ринок, адже придбання достатньо розкрученої франшизи може коштувати десятків і сотень тисяч доларів. Позитивна новина полягає в тому, що, якщо ви, все ж, зважитеся вкласти в цю ідею необхідну кількість коштів, шанси на успіх – набагато вищі, ніж у випадку із заснуванням власної справи з нуля.

Дотримуючись такої моделі, на світовому ринку з’явилися такі торгові марки як Starbucks, Coca-Cola, McDonald’s, 1С та багато інших. Тільки завдяки франчайзингу даним компаніям вдалося вийти на міжнародний ринок і досягти сьогоднішніх показників.

Але в умовах українського ринку є свої «мінуси».

Станом на сьогодні в Україні працює понад 22 тисячі об’єктів, відкритих за франшизою. Найбільш популярними напрямками для інвестицій залишається роздрібна торгівля і ресторанний бізнес. Також варто зазначити, що все більше набирає обертів сфера послуг, яка в 2016 році пережила справжній злет.

З іншого боку, існують і стримуючі фактори, які гальмують розвиток франчайзингу в рамках українського ринку:  

  • недосконалість законодавчої бази України;
  • відсутність необхідного досвіду роботи за умовами франчайзингу в українських бізнесменів;
  • відносно безвідповідальне ставлення до умов договорів, укладених з франчайзером;
  • недостатній рівень розвитку банківського сектора і сфери кредитування в Україні.

Каталог найперспективніших франшиз у рамках українського ринку (2016)

У каталозі франшиз – тисячі пропозицій щодо партнерства від відомих брендів. Ми дослідили рейтинг, складений представниками Асоціації франчайзингу України та Forbes.ua, визначивши перелік найбільш успішних франшиз в умовах вітчизняного ринку.

Основні критерії для здійснення відбору – це перспективність сегмента ринку, унікальність концепції розвитку і ступінь зацікавленості з боку партнера.

У списку опинилися:

  1. Служба доставки квітів і подарунків «Квітка»

    • функціонує з 2010 року;
    • працює за франшизою з 2011;
    • вступний внесок залежить від франчайзингового пакету: варіюється в межах 1000 доларів;

Цікаві факти: бізнес був відкритий з нуля, засновник – О.Созінов – розвозив перші замовлення самостійно. На сьогодні мережа «Квітка», яка об’єдналася з холдингом UFL, налічує понад 1000 флористів і входить у топ-10 франшиз України в 2016 році.

        2. Європейська мережа шинних центрів Vianor

  • паушальний внесок – 570 доларів;
  • інвестиції для відкриття – 7600-10000 доларів;
  • термін окупності 1-2 роки;
  • основна перевага – сформований пул клієнтів.

Цікаві факти: Vianor – велика європейська мережа шинних центрів, яка включає в себе понад 700 об’єктів.

         3. Мережа вегетаріанських ресторанів ECO Buffet

  • інвестиції в запуск проекту – 28 тисяч доларів;

  • паушальний внесок – 7600 доларів;
  • роялті – 3% від обороту, починаючи з четвертого місяця роботи закладу;
  • окупність бізнесу – 2 роки.

Цікаві факти: мережа ECO Buffet розпочала свою роботу в Києві. Ресторани ECO Buffet створені для відвідувачів, які не вживають м’ясо і їжу тваринного походження. Основою страв став сейтан (м’ясо з борошна), який оцінили вегетаріанці та вегани. Меню складається з перших і других страв, випічки, десертів і напоїв.

Читайте також: Три ідеї для вашого бізнесу: на що варто звернути увагу

  • 0
  • 0

Напишіть коментар