Погляди

«Український бізнес на державу вже не чекає»

  • 0
  • 0
Джон Шморгун

Яких рішень чекає агросектор від української влади, LDaily розповів Джон Шморгун, президент компанії «AgroGeneration»

Президент компанії «AgroGeneration» Джон Шморгун – людина різностороння. Він обожнює співати у церковному хорі просто так, за покликом душі, плавати, займатися йогою. А найбільша його захопленість – зустрічі зі студентами українських аграрних ВНЗ, яких він мотивує працювати за фахом: це ж наше з вами майбутнє. І ця людина з великим серцем є президентом компанії AgroGeneration, провідним оператором агроринку України.

Під час бесіди Джон зізнався, що найбільша його мрія – це провести хоча б одні вихідні вдома, нікуди не поспішаючи. Щоправда, в нього поки що немає такої можливості. На меті – довести, що український аграрний бізнес є дуже перспективним для інвестицій, а також стати компанією, яка працює за стратегією Lean Six Sigma, де кожний менеджер є професіоналом у своїй галузі. Зокрема, Джон Шморгун розповів як працює з конкурентами AgroGeneration та  чому в Україні непопулярні іноземні ІТ-технології в агробізнесі.

LDaily: Пане Шморгун, на аграрному ринку України компанія «AgroGeneration» розпочала свою діяльність в 2007 році. За 10 років плідної праці у вас не виникали думки, що сільськогосподарський сектор неперспективний?

Д. Шморгун: Підводячи підсумки 2016 року, я можу запевнити, що навіть кризові часи не зупинили розвиток аграрного сектору України. Ви, напевно, неодноразово чули, що минулий рік був проривним для аграріїв. І це дійсно так:  збільшилась врожайність, господарства почали ефективніше працювати, а агрокомпанії навчилися оперативно вирощувати свою продукцію. Усі агрохолдинги намагаються контролювати розтрату коштів задля отримання більшої продуктивності.

LDaily: Поясніть, будь ласка, що вплинуло на зміну вже прийнятих стандартів роботи агрокомпаній?

Д. Шморгун: Ми довгий час вже чекаємо підтримки зі сторони держави. На жаль, влада не допомагає нашій галузі. Напевно, вона ще не зрозуміла, наскільки важливий для держави агросектор і що сільськогосподарський ринок – стратегічний бізнес для країни. В нас бачать виключно джерело прибутків, але необхідної допомоги ми не отримуємо. Та я сподіваюся, що з часом все зміниться.

LDaily:  Які негайні кроки ви би порадили зробити владі для налагодження стосунків з агробізнесом?

Д. Шморгун: По-перше, я би радив державним структурам переглянути необхідність законів України, які стосуються державного регулювання виробництва, експорту агропідприємств. Тому що саме вони створюють атмосферу для корупції в країні.

По-друге, сільське господарство вже давно чекає, коли представники влади скасують мораторій на продаж землі. Це надасть більшої впевненості селянам та пайовикам. Вони знатимуть, що в будь-який момент зможуть або продати землю, або віддати її в довгострокову оренду. А ми, агрохолдинги, хочемо бути впевненні, що у випадку зняття мораторію в нас залишиться право на обробку державних земель. Поки що у відповідних законопроектах цей пункт не  передбачений.

Звісно, ми стараємося лобіювати свої інтереси, пояснювати представникам влади, що вони роблять не так. Інколи нас слухають, інколи – ні. Як бізнесмен я радий, що в Україні запрацював UkraineІnvest – спеціальний відділ при Кабінеті Міністрів, який заохочує інвестиції в Україну. Це означає, влада розуміє, що необхідно робити для бізнесу. Питання лише в тому, чи отримаємо ми очікуваний результат.

LDaily:  Враховуючи відсутність державного сприяння розвитку агробізнесу в країні, чи підтримують одне одного аграрні компанії? Зокрема, які відносини у AgroGeneration із конкурентами?

Д. Шморгун: В Україні, як і в інших країнах, є чесна і нечесна конкуренція. Ми підтримуємо виключно чесну, тому співпрацюємо лише з порядними конкурентами. Наші землі часто розташовані поряд, тому ми повинні поважати одне одного. Це важливий момент в нашому бізнесі.

Звичайно, без негативу не обходиться: паралельно в країні розвивається і нечесна конкуренція, яка має на меті відібрати чийсь бізнес, перепродати та заробити ще на цьому. Такі конкуренти негативно вливають на репутацію країни в цілому – ми боремося з такими. Ми доносимо до селян, що співпрацюючи з ними, вони ризикують нічого не отримати. Хоча, такі ділові стосунки завжди  непередбачувані.

LDaily:  Ви можете запевнити, що в країні вже спостерігаються прояви культури бізнесу?

Д. Шморгун: Абсолютно. Бізнес на державу не чекає. Чесні компанії займаються своїм бізнесом і підтримують свою репутацію. Тому що це найголовніше для нас. Для того, щоб інвестори не боялися вкладати кошти в розвиток компанії, її мають поважати на ринку. Тому всі серйозні агрохолдинги намагаються не втратити цей respect. Від цього залежить їх розвиток.

Взагалі кожна публічна компанія повинна дотримуватися правил гри щодо правового поля. Якщо бізнесмен виконує їх, то проблем не виникає і це позитивно впливає на розвиток бізнесу. Так живе західний світ. Наприклад, в США всі чітко знають, що забороняє закон. А в Україні навпаки: всі знають лише, що дозволено. Така тенденція особливо помітна у ділових стосунках з українськими бізнес-партнерами.

LDaily:  Ваша компанія крокує в ногу з часом? Ви впроваджуєте сучасні та новітні ІТ-технології, стежите за цим?

Д. Шморгун: Зараз усі  аграрні компанії починають використовувати ІТ-технології. AgroGeneration також не відстає. Окрім того, ми їх самостійно розробляємо виключно під наші потреби. Наприклад, геоінформаційну систему (ГІС), якою ми користуємося, ми не купували, а створили власну. Вона об’єднує всі наші системи та дає інформацію про кожне поле.

Свої ІТ-послуги нам пропонували навіть із США та Європи. Але, на жаль, їхні системи не задовольняють наших потреб через недостатню технічну потужність для нас. Процес у сільському господарстві України вимагає від нас знань усіх деталей про свої землі. Тому іноземні технології не завжди влаштовують нас в роботі, незалежно від того новітні вони чи ні.

  • 0
  • 0

Напишіть коментар