"Податки по-українськи" Новини

Місія – нездійсненна: які вимоги ПКУ поставили в глухий кут українських платників податків?

  • 0
  • 0

На сторінках аналітичного бізнес-видання Lawyers Daily неодноразово виникала тема податків і національної системи оподаткування. Ми багато говорили про її проблеми і функціональні особливості. І не дивлячись на це, уникнути вищезгаданого питання досить складно: особливо складно для тих, хто знаходиться у тісному діалозі з бізнесом.

Цього разу мова піде про терміни формування та подання звітності з податку на прибуток. Нагадаємо, що зміни до Податкового кодексу України, що регулюють дане питання, вступили в силу з 1 січня 2017-го року. Ми звернулися за коментарем до експерта.

У чому полягає проблема?

Нормами ПКУ передбачено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування визначеного у фінансовій звітності підприємства, на різниці, яка виникає відповідно до положень ПКУ. Це означає, що його (податок) можна розрахувати тільки на основі річної фінансової звітності. Проблемою цього питання є те, що відповідно до позиції ДФСУ (лист від 18.01.2016 № 1626/7 / 99-99-19-02-02-17), податкова декларація з податку на прибуток повинна подаватися в термін не пізніше 9 лютого наступного за звітним року, а річна фінансова звітність – не пізніше 28 лютого наступного за звітним року.

Таким чином, показники звітності, на основі яких визначається об’єкт оподаткування податком на прибуток, формується пізніше, ніж податкова звітність. Окрім того, змінами передбачено надання в складі податкової звітності з податку на прибуток річної фінансової звітності (як обов’язковий додаток).

Чим це загрожує?

Дана правова колізія викликає подив і здивування. Очевидною є необхідність внести пропозицію про формування річної фінансової звітності раніше встановленого терміну. Але абсурдність даної ситуації також полягає в тому, що ця проблема з узгодженням двох взаємопов’язаних термінів подання фінансової і податкової звітності вже протягом тривалого періоду не може бути вирішена органами виконавчої влади.

Чим це загрожує? Безладом у податковій системі. Більше того, така правова невизначеність в країні навряд чи привабить іноземного інвестора.

Читайте також: «Податок на виведений капітал підштовхне бізнес відмовитися від неправомірного використання податкових преференцій»

  • 0
  • 0

Напишіть коментар