LDaily&Live.Love Спецпроекти

“З танцями у житті стало більше щастя”

Олена Шуляк

Генеральний директор девелоперської компанії Midland Development Ukraine Олена Шуляк про попит та пропозицію на українському ринку нерухомості, про позитивні і негативні тенденції вітчизняного бізнесу, про танцювальні упередження, а також про потаємні джерела сили і натхнення у спеціальному інтерв’ю для 

Керівник великої компанії, спортсменка, танцівниця, приваблива жінка, любляча мама і дружина – чи можуть усі ці ролі успішно поєднувати в одній людині? Нашій героїні спершу здавалося, що у неї не вийде, але, виявляється, за вмілого планування часу можна встигнути все. З таким відкриттям їй допоміг проект LIVE.LOVE, який повернув у її життя давнє захоплення – бальні танці. Сьогодні Олена Шуляк – зразок успішної української бізнесвумен і трендсеттер нового часу, в якому життя не обмежується лише роботою і будинком, у ньому обов’язково має знайтися місце для самовираження.

Основні тренди ринку нерухомості

: Олена, який сьогодні ринок нерухомості – і локальний, і світовий? Розкажіть, будь ласка, про тенденції, які, можливо, з’явилися недавно.

 О. Шуляк: Якщо ми говоримо про ринок будівництва у цілому, середній показник вкладу будівельної галузі у ВВП розвинених економік країн в Європі тримається на рівні 6-9%. Основні тренди ринку нерухомості – це високі темпи урбанізації та, як наслідок, активізація будівництва у містах, збільшення різноманітності проектів інвестування, будівництво безпечних для навколишнього середовища будинків, тісна співпраця інвестора з державою. Український ринок частково змушений дрейфувати у бік глобальних трендів, але зважаючи на структуру і стан економіки має свої особливості.

За 25 років українська будівельна галузь скоротила свою частку у ВВП майже в 4 рази – з 9% 1990 року до 2,3%. Уже понад чверть століття наша країна “застрягла” у статусі “перехідної” економіки, але, навіть, у таких умовах закони ринку “пробивають” інертність у розвитку

Сучасний український споживач не може задовольнятися двома концептами – міська забудова, приватний сектор – він шукає більше пропозицій, особливо це стосується малих ринкових ніш. Так з’явилися формати містечок з таун-хаусів, квартирна забудова підвищеної поверховості (понад 20 поверхів), концептуальні квартали мало- і середньої поверховості забудови за єдиним проектом. Одним з головних трендів останніх років я б також зазначила зростання будівництва у містах-сателітах мільйонниках, і в першу чергу, звичайно ж, Києва. Активно забудовуються Бориспіль, Ірпінь, Гостомель, Бровари, Вишгород. Думаю, що це починає формувати новий тренд – зниження інтересу рітейлерів (і як наслідок – девелоперів) до міст-мільйонників і реалізацію проектів у невеликих містах.

: Чи згодні Ви із твердженням, що девелопмент Києва вимагає більшої прозорості? Який напрям девелопменту в Україні, на Ваш погляд, є найбільш перспективним?

О. Шуляк: Що ж стосується прозорості, моя думка – однозначне “так”. Девелопмент – галузь, яка живе за рахунок залучення інвестицій, а інвестиції – це ознака довіри системі захисту прав інвесторів. Апріорі: немає відкритості – немає інвестицій. Станом на 2015 рік в Україні нараховувалося 2118 недобудованих будинків. Вони законсервовані. Це мільярдні втрати. У багатьох випадках причина появи незаконних будівництв – непрозорість прийняття рішень на рівні місцевої влади та корупційний зговір між чиновниками і нечесними забудовниками. Для того щоб ситуація покращилася, потрібно докорінно змінити багато процесів у девелопменті від виділення земельних ділянок до процедури підключення до інженерних мереж.

Щодо напрямків девелопменту я б говорила про перспективу приміського багатоквартирного будівництва житла економ-класу для великих міст. Якщо європейські девелопери вирішують проблеми збільшення комфортності проживання для своїх покупців, то в умовах українських реалій нам потрібно банально забезпечити недорогим житлом наших громадян.

: Чи вважаєте Ви сегмент нерухомості більш надійним на відміну від інших, і чи означає це, що саме він найпривабливіший для інвестора?

О. Шуляк: Глобально в рамках світової економіки – так. Розвинені країни давно виробили чіткі правила інвестування на ринку будівництва. Хіба не може цей фактор проілюструвати обрання президентом США представника саме девелоперського бізнесу Дональда Трампа? З Україною питання трохи інакше, адже характерною рисою ринку комерційної та офісної нерухомості є їхня пряма залежність від стану економіки, і в першу чергу – від купівельної спроможності громадян та ділових очікувань бізнесу.

За останній рік (з липня 2016 року) середньозважена вартість 1 квадратного метра у новобудовах Києва, за даними ріелторів, знизилася на 2,5%. Основною причиною такого спаду є ринковий фактор співвідношення «попит-пропозиція». Зараз пропозиція на ринку житлової нерухомості перевищує попит. А загальне падіння рівня доходів серед людей не дозволяє говорити про швидке зростання попиту на нерухомість, і, як наслідок, – про зростання вартості квартир.

: Як закордонні інвестори оцінюють інвестиційну привабливість українського девелопменту?

О. Шуляк: На український ринок іноземні інвестори виходять украй рідко. Зараз це швидше виняток, ніж правило, що, безумовно, є проблемою для економіки і галузі в цілому. Зарубіжний інвестор, у першу чергу, оцінює 4 фактори: попит, політико-економічні ризики, вартість реалізації проекту, бізнес-середовище. І за цими складовими Україна поки що програє усім нашим найближчим сусідам.

Спортивна історія

: Олено, розкажіть свою історію з LIVE.LOVE. Як давно ви в цьому проекті?

О. Шуляк: Для мене історія LIVE.LOVE почалася з нічного смс мого друга, який запевнив, що я обов’язково повинна спробувати бігти. З огляду на те, що бігом я ніколи не займалася, це мене підштовхнуло. У підсумку я пройшла челлендж, досягши поставленої мети, але водночас зрозуміла, що бігункою не стану. Суть LIVE.LOVE у тому, щоб робити те, що приносить справжнє задоволення, робити щось із любов’ю. Для мене любов, яка  проходить через все життя, є танці.

Я прийшла в школу бальних танців на другому курсі університету, просто так з вулиці, не маючи до цього виду мистецтва жодного відношення.  Після першого заняття мене взяли до ансамблю “Троянда”, з яким я успішно виступала аж до закінчення університету. Потім довелося вибирати між кар’єрою і хобі. Зробивши вибір на користь першої, я покінчила із танцями на довгих 17 років, але завжди підсвідомо мріяла знову вийти на сцену.

Я, як і багато хто, дотримувалася стереотипу, що танці дозволені тільки в юності, пізніше прийшло усвідомлення, що 35-40 років – якраз той вік, коли танцями потрібно займатися. В тобі стільки досвіду, ти чітко розумієш, що тобі потрібно, як себе проявити, ти стаєш більш чуттєвим і танцюєш більше душею, а не тілом

У LIVE.LOVE я почала з програми аргентинського танго. Ми багато і захоплено тренувалися. Наш випускний був у арт-причалі, ми самі вибирали музику, наряди, ставили номери. І емоції, які я відчула на виступі, були куди сильніші, ніж у 17 років. Наступним моїм Челленджем став віденський вальс, а тепер моя мрія – фокстрот, який я хочу станцювати під улюблену пісню Френка Сінатри.

Модель S&B

: Що вам дає спорт і як це відображається на розвитку бізнесу? Можливо, змінився особисто ваш характер, підхід до ведення справ, управління персоналом?

О. Шуляк: Спорт – це можливість відчути межі своїх фізичних і емоційних можливостей, те, що не заміниться ніяким об’ємом поглиненої бізнес-літератури. Навіть аматорський спорт, і особливо в таких проектах як LIVE.LOVE, це випробування на твердість і тест на вміння концентруватися на досягненні мети. Ти сам вибираєш шлях і тільки від тебе залежить – побіжиш ти сьогодні вранці або просто зупинишся на півдорозі.

Поєднання спорту та роботи для мене стало новим рівнем у бізнесі. Цей тандем змусив внести кардинальні зміни в особистий тайм-менеджмент. У результаті я стала чіткіше планувати свої дні, прибрала незначні речі, які раніше з’їдали колосальну кількість часу.

Україна на бізнес-карті світу

: Олена, як Ви вважаєте, український бізнес закритий чи  розправляє плечі?

О. Шуляк: Український бізнес є – і це вже добре. Він трохи дикий, він тільки стає на ноги, вчиться, а тому не завжди все виходить, часом не вистачає грошей, знань, можливостей. Але я вірю, що з таким людським потенціалом, як у нас в країні, бізнес в Україні чекає розквіт.

: Чи згодні Ви з твердженням, що в останні дні в Україні зміцнилося таке поняття, як культура бізнесу?

О. Шуляк: Для мене показовим є те, що в Україні кількість бізнесів, які хочуть жити за чесними правилами, збільшується. Вони приймають усвідомлені рішення про те, що хочуть платити податки і білі заробітні плати. Можливо, їм поки не вдається повністю «відбілити» свою діяльність, але вони вийшли з тіні і це вже багато що означає.

: Ви часто їздите за кордон, що говорять про нашу країну?

О. Шуляк: 5 років тому мені здавалося, що нашу країну не розглядають на карті в принципі. Зараз нас бачать, але найчастіше у розрізі політичних аспектів і корупційних скандалів. Поки що ми виглядаємо в очах іноземців, як країна, яка спробувала все змінити, але у неї це не вийшло у короткостроковій перспективі.

Напутнє

: Де сучасна жінка черпає сили і натхнення, адже ви мама, дружина, топ-менеджер, який захоплюється спортом?

О. Шуляк: Будь-яка жінка черпає сили в оточенні і в собі. Моя сім’я, бажання щось змінити навколо себе, жити з мрією і метою, дихати на повні груди, побудувати щось для майбутнього, в якому буде жити моя дочка – все це не дає мені зупинитися. Я люблю відчувати рух вперед, затишок і радість сімейного вогнища, бажання бігти, вдихаючи морозне повітря, танцювати, повністю відчуваючи гармонію з музикою. Саме ці речі для мене не трата енергії і сил, а навпаки – стимул рухатися вперед, генератор якоїсь божевільної по ефективності енергії.

Напишіть коментар