Погляди Фармринок

 “Довіра пацієнтів – головний критерій для ведення фармбізнесу”

  • 0
  • 0
Анатолій Пасічник

Маркетинг директор компанії “Біонорика” Анатолій Пасічник про фармбізнес, кризу, інвестиційну привабливість України та демократичне управлінні в компанії

У гострі роки кризи українському бізнесу довелося нелегко, багато хто не витримали натиску і здалися, а деякі не тільки вистояли, а й зуміли вийти з мінімальними втратами. Про те, як керувати в кризовій ситуації, як бути на кілька кроків попереду ринку, як ризикувати і бути інноваторами, розповів спеціально для Анатолій Пасічник.

: Анатолій, розкажіть про “Біонорику”: як давно компанія представлена ​​в Україні, на чому спеціалізується?

А. Пасічник: “Біонорика” була заснована більше 80 років тому, у Німеччині. Згодом, невелике приватне підприємство розвинулося в групу компаній з офісами і партнерами, розташованими практично на всіх континентах. З цього ми справедливо можемо назвати себе глобальним гравцем ринку фітопрепаратів. “Біонорика” спеціалізується на розробці і виробництві високоефективних рослинних лікарських препаратів. А український офіс ось уже протягом  15 років вносить вагомий внесок в розвиток компанії.

: Чи правда, що “Біонорика” виробляє тільки інноваційні препарати?

А. Пасічник: Так, це дійсно так. У виробництві препаратів компанія дотримується унікальної концепції “фітоніринг” (Phyto – рослина, Engineering / Pioneering – інжиніринг / бути першопрохідцем). У даній концепції втілені знання із сфери традиційних методів лікування лікарськими рослинами і прогресивні результати наукових досліджень. Так само концепція включає в себе високий контроль на всіх етапах, починаючи з висадки рослинної сировини в грунт в екологічно чистих регіонах Європи, його вирощування, виробництво лікарських засобів і, як фінальний етап – поява на полицях аптек. Це дозволяє нам стверджувати, що у препаратів компанії “Біонорика” генеричні копії просто відсутні.

: Як “Біонорика” пережила кризу 2014-2015 років?

А. Пасічник: У зв’язку з тим, що компанія працює в Україні вже не перший рік, криза 2014-го року для нас далеко не перший. Правда, до цього ми стикалися в основному з економічними кризами і в принципі вже було розуміння, як і що необхідно робити у складні часи. Криза 2014-го обтяжена військовими діями, які тривають досі. Дуже болючою для нас, як і для України в цілому, була втрата територій, на яких було сконцентровано близько 18% бізнесу компанії.

: Чи згодні ви з таким частим на сьогодні твердженням, що криза «зіграла на руку» українській фармі?

А. Пасічник: За час кризи вітчизняні виробники дійсно зміцнили свої позиції. Подібну ситуацію ми спостерігали під час і попередніх криз. Через девальвацію гривні у пацієнтів / споживачів знизилася купівельна спроможність відносно лікарських засобів іноземного виробництва. Це пов’язано з тим, що ціна іноземних ліків часто прив’язана до будь-якої з валют. Змінюється курс валют – змінюється ціна. У такі важкі часи люди, звичайно ж, шукають для себе оптимально можливі варіанти лікування. Але мушу вам сказати, що ситуація потроху змінюється. Згідно з даними, які я маю, у 2017-му році пацієнти/споживачі стали частіше купувати імпортні ліки і іноземні виробники стали потроху повертати втрачені позиції.

: Наразі найгірше позаду і 2016 рік можна назвати роком прориву?

А. Пасічник: 2014-й і 2015-й справді були дуже складними, обсяг продажів впав, ринок скоротився практично вдвічі. Десь у першій половині 2016- го це стрімке падіння зупинилося і з’явилося відчуття, що ринок сягнув свого “дна”. До завершення 2016- го, ринок вже почав показувати позитивну динаміку в євро.

: Чи можна сказати, що “Біонорика” вийшла з усіх політичних і економічних колотнеч з рівною спиною?

А. Пасічник: На даний момент компанії і справді «дихається» трохи легше. За підсумками першого півріччя 2017-го зростання продажів “Біонорики” в євро у 1,5 рази перевищує аналогічний показник ринку країни. Більш того, один з наших ключових препаратів, заслужено увірвався до ТОП-10 найбільш продаваних лікарських засобів в Україні та надійно там закріпився.

Упевнений, що одним з ключових чинників такого  успіху є гігантський обсяг роботи, виконаний під час кризи. Ми намагалися бути дуже гнучкими: сміливо і стрімко втілювали в життя нові ідеї ведення бізнесу, пропонували їх нашим партнерам. Від деяких ідей так само стрімко відмовлялися, щойно розуміли, що вони погано працюють. І відразу приймалися за пошук нових

: Як “Біонорика” почувається в Україні протягом 15 років? Незважаючи на всі складнощі, компанія не пішла – це віра в країну або є якісь стійкі показники, що дають надію на перспективу для розвитку бізнесу?

А. Пасічник: Думаю, що це синергізм, що складається з віри в країну, в якій ми живемо, цінностей, що є в компанії та цілей, які ми ставимо. З моменту приходу компанії в Україні, постійно розширювався портфель продуктів і збільшувалася команда. Навіть у найважчі періоди, робилося все можливе для того, щоб зберегти колектив, максимально уникнувши скорочень. Ми постійно балансували: з одного боку, хотіли зберегти команду, а з іншого на нас тиснули фінансові показники, адже обсяги бізнесу сильно скорочувалися. Дуже важливим для нас було зробити все можливе, щоб максимально зберегти доступність препаратів компанії для пацієнтів і зберегти їхню довіру.

Хочу віддати належне власнику компанії, який виявив здоровий авантюризм і продовжував вірити в Україну та в українську команду. Максимально зберігши колектив в найкритичніші для нас моменти.

: Чи можна сказати, що “Біонорика” працює на випередження, “граючи в довгу”?

А. Пасічник: Звичайно. Ми завжди «граємо в довгу» (посміхається). Український ринок один з найважливіших ринків для компанії. На сьогоднішній день у нас є чітке бачення, що ми будемо робити у 2018-2023 рр. Ми точно знаємо, з якими новими проектами будемо стартувати вже у 2018 році, як будемо спочатку захищати їх копіювання конкурентами, а потім модифікувати. Наші конкуренти допомагають нам триматися в тонусі.

: Анатолій, за службовим обов’язком Ви часто буваєте у відрядженнях, який імідж має український бізнес за кордоном?

А. Пасічник: Часто закордонні партнери не до кінця розуміють, що відбувається в Україні. Останнім часом чую багато позитивних відгуків про необхідне запровадження обов’язкового медичного страхування у нас в країні. Для європейських країн це обов’язковий факт, зрозумілий сам по собі. Але ми з вами розуміємо, що до цього нам ще рости і рости. Практично всі відзначають, що Україна динамічно розвивається, і дуже позитивно оцінюють це розвиток.

: Чи можна говорити, що в Україні набирає обертів таке поняття, як “культура бізнесу”? Що ви думаєте з цього приводу?

А. Пасічник: На мій погляд, зараз ситуація значно краща, ніж кілька років тому. Промоція ліків стала більш етичною. Значну роль в цьому для фарми грає і зовнішнє середовище – державні інститути, як контролюючі органи, і внутрішнє – різні асоціації фарм. виробників, що стежать  у тому числі і за етичністю бізнесу.

: Яка модель управління у Вашій компанії? Особисто Ви – доступний керівник?

А. Пасічник: Корпоративна культура “Біонорики” відрізняється своєю відкритістю. Ми сповідуємо демократію і створюємо відмінну атмосферу. Двері мого кабінету, як і будь-якого керівника компанії, майже завжди відкрита. Комунікація із співробітниками – найважливіший компонент успіху роботи команди. Якщо ви спілкуєтеся з співробітником зі щирим інтересом і бажанням зрозуміти його/її, згодом ви будете нагороджені як керівник. Іноді, щоправда, бувають завали із часом, але я намагаюся надолужувати згаяне.

Погана комунікація губить хороші ініціативи. Останнє, чого би я хотів, – вселяти страх у спілкуванні співробітників із керівником.

: Охарактеризуйте, будь ласка, інвестиційну привабливість України? Що, на Ваш погляд, потрібно зробити, щоб інвестиції в країну заходили активніше?

А. Пасічник: Для нових компаній країна, в якій тривають бойові дії, навряд чи здасться привабливою. Та й «правила гри» вже дуже заплутані. Інша справа – збільшення інвестицій компаніями, що вже присутні в Україні якийсь час. Думаю, що вони з часом будуть збільшувати обсяг своїх інвестицій. Що ж стосується “Біонорики”, на початку 2017 року ми розширили лінійку наших лікарських засобів і для українців став доступний наш новий препарат – «Синупрет екстракт». Сьогодні це бренд компанії, що найактивніше продається в Німеччині. Ми постійно націлені на розширення нашого портфеля, а це тягне за собою збільшення кількості співробітників і обсягу інвестицій.

: Чого б Вам хотілося побажати нашій країні?

А. Пасічник: Вірити в себе, вірити в країну, в якій ми живемо. Вірити в те, що ми робимо. Бути чесними по відношенню до себе і оточуючих.

Текст: Жанна Гаращук

  • 0
  • 0

Напишіть коментар